Fani: Matematika Sinfi: V Sana: Dars raqami: 1
I. Darsning mavzusi: Natural son tushunchasi
II. Darsning maqsadi:
a) Ta’limiy maqsad: O’quvchilarni natural son tushunchasi bilan tanishtirish
b) Tarbiyaviy maqsad: O’quvchi shaxsini kamol toptirish
c) Rivojlantiruvchi maqsad: O’quvchilarni sonlar haqidagi bilimlarini rivojlantirish
Bilimlar:
– Natural sonlar,o’nli sanoq sistemasi,natural sonlar qatori,1 eng kichik natural son,natural sonlar qatori cheksiz,0 natural son emasligini bilish;
Ko’nikmalar:
– Natural sonlarni ajrata olish
Malakalar:
– Sonlar ichidan natural sonlarni mustaqil ajrata olish
Kompetensiya turi: O’quv –o’rganish
III. Darsni jihozi: Yozuv taxtasi, bo’r ,5-sinf Matematika darsligi,ko’rgazmali qurollar,turli rangdagi kartochkalar
IV.Darsni metodi: Aralash, Guruhlarda ishlash
V. Darsni borishi:
Quyidagi sonlami o’qing: 23, 40, 745, 4548, 3400, 62 048, 85 300, 400 632.
a) 4 raqami qatnashgan sonlarrii aniqlang. Busonlarda4 raqami nimani anglatadi?
b) 0 raqami qatnashgan sonlami aniqlang. Bu sonlarda 0 raqami nimani anglatadi?
1.1 Natural sonlar qatori
Narsalarni sanashda ishlatiladigan sonlar natural sonlar deb ataladi.
Har qanday natural son o’nta 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 raqamlar bilan ifodalanadi. Sonlarni bunday yozish usuli o’nli sanoq sistemasi deb yuritiiadi.
1 dan boshlab barcha natural sonlami ketma-ket yozib chiqsak,
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,16, 17, … ko’rinishdagi natural sonlar qatorini hosil qilamiz.Natural sonlar qatorida 1 eng kichik natural sondir.
Har qanday natural songa 1 ni qo’shsak, natural sonlar qatorida undan keyin keluvchi va undan katta natural son hosil bo’ladi. Shuning uchun natural sonlar qatorida eng katta son yo’q. Chunki, eng katta son bor desak, unga 1 ni qo’shib undan ham katta sonni hosil qilaveramiz.
Natural sonlar qatori cheksizdir, unda eng katta son yo’q.
Sonlarning o’nli yozuvida har bir raqam qiymati uning turgan o’miga bog’liq bo’ladi. Agar, 7 soni yozuvning eng oxirida turgan bo’lsa, 7 ta birlikni, agar oxiridan ikkinchi o’rinda turgan bo’lsa, 7 ta o’nlikni, agar oxiridan uchinchi o’rinda turgan bo’lsa, 7 ta yuzlikni anglatadi va hokazo. Masalan, 7 soni 127 yozuvda – 7 ta birlikni, 472 yozuvda – 7 ta o’nlikni, 780 yozuvda esa – 7 ta yuzlikni anglatadi.
0 raqami o’zi turgan xonada birorta ham birlik yo’qligini bildiradi. Bu belgi nol sonini ifodalashda ham ishlatiladi.
0 natural son emas.
VI.Darsni mustaxkamlash: 1-4 mashqlar sinfda yechiladi
VII. Uyga vazifa. 17-20 mashqlar
Fani: Matematika Sinfi: VI Sana: Dars raqami: 33
I. Darsning mavzusi: Masalalar yechish.
II. Darsning maqsadi:
a) Ta’limiy maqsad: O’quvchilar olgan nazariy bilimlarini amaliyotda tatbiq eta olish
b) Tarbiyaviy maqsad: O’quvchi shaxsini kamol toptirish
c) Rivojlantiruvchi maqsad: O’quvchilarni kasrlar va ularni xossalari haqidagi olgan barcha bilimlarini
d) Kasbga yo’naltiruvchi maqsad: o’quvchilarni kasbga to’g’ri yo’naltirish
Bilimlar:
– 24- 32 darslardagi bilimlar qamrab olinadi
Ko’nikmalar:
– 24- 32 darslardagi ko’nikmalar qamrab olinadi
Malakalar:
– 24- 32 darslardagi malakalar qamrab olinadi
Kompetensiya turi: Bilimlarni amaliyotda qo’llash
III. Darsni jihozi: Yozuv taxtasi, bo’r ,6-sinf Matematika darsligi,ko’rgazmali qurollar,turli rangdagi kartochkalar
IV. Darsni metodi: Amaliy mashg’ulot
V. Darsni borishi:
294-mashq
1) 2)
3)
4)
1)2)
3)
4)
;
295-mashq. Kasrlarni mahraji 45 bo’lgan kasrga alamashtiring:
,
,
,
,
,
,
VI. Darsni mustaxkamlash:
294-302 mashqlar sinfda yechiladi.
296-mashq. 1)
1) 3⋅(x+6) = 9⋅5; 2) 2⋅28= 7⋅(x+5) 3) 15⋅5=3(x-3)
x+6 = 45:3; 56= 7(x+5) 75:3= x-3
x= 15-6; x = 56:7-5 x= 25+3
x = 9; x = 3; x= 28;
Javob: x = 9; Javob: x = 3; Javob: x = 28;
VII. Uyga vazifa. 303-305 mashqlar
rahmat ustoz
ma’lumotlar uchun
1ta savol: umumta’lim pedagoglari o’z fanidan dars ishlanmalarining elektron variantini qog’ozga chop etib, dars ishlanma o’rnida foydalanishi mumkinmi?
Yoki bu usulda dars ishlanma tayyorlash noqonuniymi?
Javoblar uchun oldindan rahmat ustozlar!!!
Mumkin.Isboti uchun «Dars muqaddas» metodik tavsiyalar majmuini to’liq o’qib o’rganib oling.Mumkin emas deganlarga ko’rsatib qo’ying.
Javob berdim.
Rahmat e’tibor uchun.
Assalomu alaykum. Menga 5snf matematika 3-4chorak konspektali kerak edi. Iloji busa yuboring
saytda turibdi